INFORMACJA

W świetle pojawiających się m.in. w mediach i podczas Sesji Rady Miasta informacji rozpowszechnianych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach, a dotyczących zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Kielcach jakie wprowadza Zarząd Transportu Miejskiego informuje:

Działając jako Organizator transportu publicznego w imieniu Prezydenta Miasta Kielce w wyniku ogłoszonych dwóch przetargów Zarząd Transportu Miejskiego wyłonił Operatora świadczącego usługi przewozowe w komunikacji miejskiej. Zostało nim Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach. Pierwsza z zawartych z Przewoźnikiem umów obejmuje świadczenie usług transportowych od 1 lutego 2018 roku do 31 grudnia 2027 roku i dotyczy linii od numeru 1 do 55, 100 oraz OW, OZ, N1, N2, C, F, T i Z.

Umowa przewiduje średnioroczne wykonanie wozokilometrów na poziomie:

Druga z umów dotyczy świadczenia usług transportowych od 1 stycznia 2019 do 30 czerwca 2021 roku i obejmuje kontrakt na tzw. autobusy unijne, których właścicielem jest Miasto Kielce i obejmuje linie od 102 do 114.

Umowa przewiduje średnioroczne wykonanie wozokilometrów na poziomie:

Należy podkreślić, że Zarząd Transportu Miejskiego mając na uwadze zmiany w siatce połączeń, które mogą nastąpić w przyszłości czy to na podstawie uwag od pasażerów czy będących wynikiem prowadzonych badań i analiz zastrzegł w obu wymienionych powyżej umowach (a wykonawca zaakceptował) prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zadań przewozowych w zakresie od -10% do +10% w stosunku do wyjściowego (gwarantowanego) zakresu. Co przedstawia się następująco:

Umowa pierwsza:

Umowa druga (autobusy unijne):

Aktualnie w lipcu 2019 roku (już po wprowadzeniu II etapu remarszrutyzacji) sytuacja przedstawia się następująco:

Pierwsza umowa:

Druga umowa (autobusy unijne):

W obu przypadkach zaplanowana roczna liczba wozokilometrów jest zgodna z obowiązującymi umowami i przyjętymi limitami. W żaden sposób nie narusza praw i obowiązków Przewoźnika. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadzając zmiany na wybranych liniach komunikacyjnych ma zatem prawo do zmniejszenia lub zwiększenia wozokilometrów zarówno w jednym jak i w drugim kontrakcie do poziomów ustalonych w limitach, które przedstawiono powyżej.