Zgodnie z konsultacjami społecznymi, które odbywały się w sierpniu br. informujemy, że w najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Kielcach.

W pierwszej kolejności (od 1 stycznia 2021 roku) zostaną wprowadzone zmiany dla autobusów linii 1, 6 i 32. Zmiany dla pozostałych linii zostaną wprowadzone w kolejnych tygodniach.

1. Likwidacja linii 6 i przejęcie obsługi pasażerów po stronie północnej miasta (Łazy) przez nowy wariant linii 32 oraz przez linię 1 po stronie południowej miasta (Pietraszki).

Linia nr 6

2. W związku z likwidacją linii 6 zostanie utworzony nowy wariant dla autobusów linii 1, który będzie obsługiwał Pietraszki. W związku z powyższym:

- częstotliwość kursowania autobusów linii 1 zostanie zwiększona,

- zachowane zostanie bezpośrednie połączenie z ulicy Pietraszki do centrum miasta m.in. do ulicy Żytniej,

- utworzone zostanie bezpośrednie połączenie ulicy Pietraszki z miejskim targowiskiem
oraz Bukówką,

- powstanie możliwość dogodnej przesiadki na ulicy Grunwaldzkiej do autobusów m.in. linii 46, kursującej średnio co 10 minut.

Linia nr 1

 3. W związku z likwidacją linii 6 zostanie utworzony nowy wariant dla autobusów linii 32, które na w/w wariancie kursować będą w następującej relacji: Dworzec autobusowy – Czarnowska – Okrzei – Zagnańska – Łódzka – Skrzetlewska – Pawia – 1 Maja – Żelaznogórska.

Linia nr 32 2

4. Trasa autobusów linii 109 zostanie skrócona do przystanku Morcinka / działki bez obsługi odcinka do Zagórza, gdzie obsługę przejmie wariant linii 14.

Linia nr 109 2

5. Utworzony zostanie dodatkowy wariant autobusów linii 14, które na w/w wariancie kursować będą w następującej relacji: Dworzec Autobusowy – Czarnowska – IX Wieków Kielce – Sandomierska – Wikaryjska – Prosta – Zagórze.

Linia nr 14

6. Zmiana trasy autobusów linii 8, które będą kursować w następującej relacji: Ślichowice – Massalskiego – Szajnowicza-Iwanowa – Puscha – Grunwaldzka – Piekoszowska – Grunwaldzka (Szpital) – Żytnia – Seminaryjska – Żeromskiego – Zagórska – Szczecińska – Poleska – Żniwna. W związku z powyższym:

- obsługa ulicy Karczówkowskiej i Mielczarskiego zostanie przejęta przez linię 28, która będzie kursowała z większą częstotliwością oraz linię 108.

- wjazd kieszeniowy każdym kursem w ulicę Puscha,

- skierowanie linii obustronnie przez ulice: Grunwaldzką, Żeromskiego (centrum miasta)
i Zagórską (osiedle KSM),

- skierowanie linii do ulicy Żniwnej i utworzenie dojazdu dla studentów z dzielnic Ślichowice I, Ślichowice II oraz Pod Dalnią,

- po przywróceniu nauczania stacjonarnego na UJK linia zostanie wydłużona od Żniwnej do pętli przy ulicy Uniwersyteckiej,

- zwiększenie częstotliwości kursowania,

Linia nr 8 Puscha

Linia nr 8 ujk

Linia nr 8 zeromskiego 

 Linia nr 8 karczowkowska

7. Zwiększona częstotliwość kursowania autobusów linii 21. Poprawa obsługi komunikacyjnej Zagórza, centrum miasta oraz dzielnicy Czarnów.

8. Częściowa zmiana trasy autobusów linii 28, które będą kursować w następującej głównej relacji: Mójcza – Zagórze – Zagórska – Tarnowska – Seminaryjska – Żytnia – Mielczarskiego – Karczówkowska – Jagiellońska – Krakowska – Fabryczna – Łopuszniańska – Zalesie/Janów Jaworznia – Piekoszów – Łosień. W związku z powyższym do w/w linii zostaną dodane warianty, na których kursować będą dodatkowe autobusy, co jednocześnie zwiększy częstotliwość kursowania na odcinku od Zalesia do pętli przy ulicy Zagórskiej:

- wariant Mójcza Zagórze jako przejęcie obsługi za linię 8,

- wariant  Dobromyśl/Janowska (wjazd kieszeniowy) jako przejęcie obsługi za linię 39,

Linia nr 28

Linia nr 28 dobromysl

 

9.  Likwidacja linii 39, którą po stronie południowej miasta (Zalesie, Dobromyśl) zastąpią autobusy wzmocnionej linii 28.

Przypominamy, że zmiany, które poddaliśmy konsultacjom społecznym wprowadzamy etapami. Ma na to wpływ również obecna sytuacja epidemiczna i zmniejszona liczba przewożonych pasażerów.