Już od 14 sierpnia pasażerowie ZTM Kielce, mogą korzystać z nowej formy zakupu biletów komunikacji miejskiej. W tym dniu w mieście uruchomiony został System moBILET.
moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej jednorazowych. Daje to pasażerom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na jego zakup.
System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu.
Aby korzystać z moBILET należy pobrać aplikację ze stronę m.mobilet.pl lub z dedykowanego sklepu z aplikacjami w telefonie. Podczas pierwszego uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie krótkiej rejestracji, doładowanie konta dowolną kwotą i już możemy kupować bilety.
moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej.
Dzięki intuicyjnej obsłudze, zakup jest bardzo prosty. W celu skasowania biletu komunikacji miejskiej, przed wejściem do pojazdu uruchamiamy w telefonie aplikację, wybieramy miasto, rodzaj biletu i potwierdzamy zakup. Po zatwierdzenie wybranego biletu system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, a my otrzymujemy bilet, który w razie potrzeby należy pokazać kontrolerowi.
Za bilety ZTM w systemie moBILET nie pobiera się żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.mobilet.pl.