Podstawowym zadaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest organizacja transportu zbiorowego, jak ma to miejsce w przypadku podobnych jednostek w całej Polsce. Podczas tych działań, ZTM musi brać pod uwagę potrzeby wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej oraz koszty utrzymania samego transportu.

Odnosząc się do napływających wniosków mieszkańców przekazujemy wyjaśnienia:

Dzielnica Herby

Linia numer 37 w dni robocze wykonuje 18 kursów, w soboty 11 oraz niedziele 13 kursów. Wszystkie kursy w niedziele i święta są realizowane na trasie skróconej do pętli manewrowej przy ulicy Kaczmarka. Praca przewozowa, jaką wykonuje ta linia w ciągu jednego roku to 137 978 wozokilometrów, a jej utrzymanie kosztuje niemal 885 tysięcy złotych.

W zamian za zlikwidowaną linię numer 37 wzmocniona zostanie oferta przewozowa linii nr 44 oraz 112. Bezpośrednie połączenia z centrum miasta, będą realizowane przez linie: 6, 9, 17, 32, 36, 44, 53, 54, 106, 110 oraz 112.

Odcinek ul. Batalionów Chłopskich obsługiwany dotychczas autobusami linii nr 37, która kursowała co ok. 1 godz., będzie obsługiwany autobusami linii nr 44 z częstotliowścią co ok. 40 min.

W zakresie pojawiających się wątpliwości dotyczących braku możliwości dojazdu do Targu Miejskiego w Kielcach, informujemy, że dojazd można zrealizować m.in. linią nr 44 z przesiadką przy ul. Żytniej w autobusy linii nr 8, 28, 45, 50.

Osiedle KSM

Likwidacja liniii nr 37 nie powinna przynieść negatywnego skutku w obsłudze komunikacyjnej os. KSM, ponieważ do pętli manewrowej przy ul. Zagórskiej zostanie skierowana linia nr 112, z częstotliwością kursowania co 30 min. w dni robocze, a dodatkowo uruchomione zostanie kursowanie autobusów tej linii w soboty i niedziele. Linia ta stanowi zamiennik dla linii nr 37, umożliwiając połączenie z os. Herby z kierunku północnego. Z os. KSM do ul. Żytniej można dojechać liniami nr 8 i 28, a z ul. Szczecińskiej i Bohaterów Warszawy dodatkowo linią nr 51.

Ulica Klecka

Decyzja o zmianie trasy autobusów linii nr 1 została poprzedzona kilkutygodniowymi pomiarami ilości przewożonych pasażerów, z których wynika, że w ciągu całego dnia z ulicy Kleckiej, z komunikacji miejskiej, korzysta średnio 20-30 osób. Z czego na poszczególnych kursach ilość pasażerów wynosi od 0 do 5 osób. Dla mieszkańców, którzy chcą dojechać na ul. Wrzosową oraz Popiełuszki, została zorganizowana dogodna przesiadka na ul. Wojska Polskiego (Bukówka) tzn. że z każdego autobusu linii nr 1 zaplanowano przesiadkę do linii nr 34 z 3 minutowym czasem oczekiwania na w/w przystanku autobusowym.

Jednocześnie zapewniamy, że dążymy do optymalnego ukształowania systemu linii Komunikacji Miejskiej w Kielcach, dla zapewnienia potrzeb komunikacyjnych jak największej ilości mieszkańców. Realizacja założeń remarszrutyzacji oraz Planu Transportowego stanowi sukcesywną poprawę jakości funkcjonowania transportu publicznego na obszarze Kielc.

Inforujemy, że przez około miesiąc, od wprowadzenia zmian, będziemy prowadzić czynne obserwacje wprowadzonych modyfikacji. Jeśli okaże się, że przesiadki będą utrudnione, wprowadzane będą korekty godzin kursowania linii tak, aby nie pojawiały się utrudnienia dla pasażerów.

Fundusze Europejskie

banner fundusze

Rozkłady mobilne

Jak dojade

 white2.png

Bilety z moBILET w Kielcach

moBILET RGB Registered

Bilety z mPay w Kielcach

logo mpay

Bilety ze SkyCash w Kielcach

SkyCash

ePUAP

epuap

Dworzec autobusowy

dworzec

Kielecka karta miejska

Telefon zaufania w sprawach rodzinnych

telefon195 13

Czynny całodobowo (bezpłatny z telefonu stacjonarnego)

Online

Odwiedza nas 371 gości oraz 0 użytkowników.