Nieodpowiednio pozostawione czy porzucone hulajnogi stanowią duże zagrożenie, szczególnie dla osób z dysfunkcją narządu wzroku. Stanowią barierę dla osób używających białej laski oraz dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, ale nie tylko. To również problem dla osób starszych czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Temat coraz częściej i coraz szerzej jest dyskutowany w polskich i europejskich miastach w poszukiwaniu dobrych rozwiązań. Zależy nam, aby zwiększyć świadomość kielczan w tym zakresie.
Dlatego z kampanią edukacyjno-informacyjną, zainicjowaną przez Pełnomocnika Prezydenta Miasta Kielce ds. Osób Niepełnosprawnych, chcemy dotrzeć zarówno do publicznych, jak i niepublicznych szkół, uczelni z terenu Kielc, organizacji pozarządowych i innych instytucji, które mogą na pomóc w propagowaniu tych ważnych dla równowagi współżycia społecznego treści.
W pierwszym etapie całej akcji zostały przygotowane przez uczniów i nauczycieli III Liceum Ogólnokształcącego im. Kamila Norwida w Kielcach dwa edukacyjne spoty, których zadaniem jest przypominanie o właściwym odstawianiu hulajnóg elektrycznych. Uczennica z Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych przy ul. Jagiellońskiej 30 była tłumaczem treści zawartych w filmie na język migowy.
W ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej rozwiązania problemu jaki stanowią pozostawiane na chodnikach elektryczne hulajnogi, proszę, aby w sposób cykliczny w ramach możliwości podczas godzin wychowawczych, zajęć wychowania fizycznego i innych, przekazywać treści dotyczące bezpiecznego korzystania przez młodzież z tego środka lokomocji. Przypominajmy, że hulajnogę należy parkować na chodniku w wyznaczonym do tego miejscu (miejsca takie są widoczne w aplikacji Lime). Jeśli takiego miejsca nie ma w zasięgu wzroku, należy ją zostawić, jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi, z zastrzeżeniem, że pozostawiona szerokość chodnika nie utrudni ruchu pieszym i jest nie mniejsza niż 1,5 m. Parkując hulajnogę powinniśmy pamiętać o innych.
Poniżej filmy o wykorzystywaniu podczas lekcji, warsztatów, spotkań z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami.